ball3d.pl

Oficjalne Polskie Centrum Ball 3D

Ekstraklasa, Puchar Polski, Reprezentacja

Polub naszą stronę na Facebooku
Ball 3D

Regulamin czwartego sezonu ligi

  1. Założenia ogólne
    1. Dozwolone mapy to: Classic, Classic Night. Format rozgrywek 3vs3.
    2. Długość jednego meczu to 8 minut.
    3. Ekstraklasa i 1. liga będzie składać się z 14 zespołów.
    4. Każda drużyna zagra z każdą 2 razy (obydwa mecze na neutralnych roomach).
      1. Sezon ma 13 kolejek.
    5. Zwycięstwo to 3 punkty, remis 1, a porażka 0.
      1. Kolejność, według której ustalamy pozycję w lidze, to:
        1. Zdobyte punkty
        2. Lepszy bilans bramek
        3. Więcej zdobytych goli
        4. Lepszy bilans meczów bezpośrednich
        5. Dodatkowy baraż
    6. Trzy ostatnie drużyny spadają z Ekstraklasy. Trzy pierwsze drużyny z 1. ligi awansują do Ekstraklasy.
    7. Jeżeli w którymkolwiek momencie którakolwiek z drużyn się rozpadnie, jej wyniki zostaną zweryfikowane na walkowery 0:3 dla przeciwników, a sami gracze zostaną surowo ukarani.
    8. Cały terminarz rozgrywek jest losowany na początku rozgrywek.
  2. Rozgrywanie meczów
    1. Na mecze umawiamy się we własnym zakresie. Po prostu patrzcie, z kim macie kolejny mecz, i dogadajcie termin z kapitanem drużyny przeciwnej.
    2. Gramy od razu mecz i rewanż.
    3. Na rozegranie swojego meczu w każdej kolejce spotkań, kluby będą miały siedem dni.
      1. W przypadku gdy kapitan jednej z drużyn nie odpowiada przez cztery-pięć dni, należy zgłosić ten fakt do Woo-Casha (gg:link), który podejmie odpowiednią decyzję.
    4. Kapitanowie obu drużyn nagrywają replay meczu (lub wybierają osobę odpowiedzialną za to) i po jego zakończeniu wysyłają go na adres: replay@ball3d.pl. Replay jest jedynym uznawalnym dowodem, że mecz faktycznie się odbył, ale w szczególnych przypadkach administracja może także uznać mecz, z którego zostały zapisane jedynie statystyki. Najlepiej jednak unikać takich sytuacji.
  3. Przebieg spotkań
    1. Podczas ustalania terminu meczu kapitanowie obydwu drużyn muszą znaleźć osobę, która będzie w stanie postawić taki serwer, na którym obydwie drużyny nie będą mieć lagów.
    2. Przed każdym meczem proponuję 20-30 sekund rozgrzewki, najlepiej nagranej na replayu, aby się przekonać, czy serwer jest dobry i czy nie wymaga zmiany.
      1. Hostujący/admin musi upewnić się przed rozpoczęciem spotkania, że wszyscy gracze są gotowi do gry.
      2. Hostujący musi dać prawa admina jednemu z graczy obu drużyn.
      3. Jeżeli po rozpoczęciu meczu widać wyraźnie, że któryś z zawodników jest nieaktywny, wtedy taki mecz należy zrestartować.
    3. Rozpoczynanie meczu w składzie mniejszym niż trzyosobowym jest zabronione i będzie skutkowało walkowerem dla takiej drużyny.
    4. Rozpoczęcie spotkania (determinuje je pierwsze kilkanaście sekund gry) jest równoznaczne ze zgodą na rozegranie go na danym serwerze. Wtedy tylko od dobrej woli drugiej drużyny zależy, czy przychylą się do waszej prośby o przerwanie/zmianę serwera. Jeżeli nie wyrażą zgody, taki mecz musi być kontynuowany. Wyjście zawodników w takiej sytuacji, będzie traktowane jako ucieczka.
      1. W razie, gdy ping podskoczy znacząco W TRAKCIE trwania spotkania, należy zatrzymać grę (oczywiście zgodnie z punktem 4.1) i zapisać replay jako dowód. Jeżeli administrator ligi uzna, że warunki faktycznie znacznie się pogorszyły, wtedy reszta meczu zostanie dograna na innym serwerze, wybranym przez tegoż właśnie administratora.
    5. Wyjście gracza w trakcie meczu i brak jego powrotu w przeciągu 5 minut, traktowane jest jako ucieczka. W takim wypadku mecz musi być kontynuowany 3 vs 2. Jeżeli wyjdzie więcej zawodników, wtedy taka drużyna otrzymuje walkowera.
      1. Możliwa jest oczywiście zgoda drugiej drużyny na dogranie reszty takiego spotkania w innym terminie.
      2. Walkower wygląda następująco: anuluje się wszystkie bramki strzelone przez zespół ukarany, drugi zespół zachowuje swoje bramki. Jeśli po tej operacji wynik jest niższy niż 3:0, zostaje zweryfikowany na 3:0, w przeciwnym wypadku jest niezmieniany.
    6. Jeżeli w meczu weźmie udział gracz nieuprawniony, wtedy drużyna w której taki zawodnik grał, zostanie ukarana walkowerem, a kapitan poniesie konsekwencje.
    7. W razie dalszych problemów proszę o nie rozgrywanie meczu lub wstrzymanie go, jeżeli się już rozpoczął, i skontaktowanie się z Administracją turnieju.
      1. Dopóki nie pojawi się ktoś z zarządu, nie należy wznawiać meczu.
        1. W przypadku gdy żaden z administratorów nie będzie dostępny, należy zapisać replay, przesłać go na adres replay@ball3d.pl i poinformować admina. Do końca danego dnia powinna zostać podjęta odpowiednia decyzja.
  4. Pauzy oraz inne przerwy
    1. Pauzę możemy włączyć tylko podczas przerwy w grze (bramka) lub przy wyraźnym jej posiadaniu.
      1. Nie należy nadużywać tej opcji. Dwie pauzy na drużynę na mecz wystarczą.
        1. Długość pauzy NIE MOŻE przekroczyć pięciu minut. Po takim czasie kapitan drużyny przeciwnej ma prawo wznowić grę, nawet jeżeli będzie to oznaczało kontynuację przy stanie 3 vs 2.
      2. Wszelkie pauzy w losowych momentach będą traktowane jako próby oszustwa i mogą być podstawą do ewentualnego powtórzenia meczu.
    2. Zmiany dozwolone są tylko podczas pauzy.
    3. Odpauzowujemy grę tylko wtedy, gdy wszyscy gracze są gotowi.
      1. Gdy któryś z graczy po wznowieniu się nie rusza, wtedy należy ponownie grę zatrzymać i na niego zaczekać. Wszelkie gole strzelone w takiej sytuacji będą anulowane po meczu.
    4. Jeżeli w trakcie trakcie spotkania kogoś zlaguje lub zacznie prosić o przerwę, wtedy drużyna przeciwna (o ile piłka jest w jej posiadaniu) ma prawo dokończyć swoją akcję i wszelkie gole, które padną w takiej sytuacji, będą golami prawidłowymi.
      1. Mile jednak widziana gra fair play, czyli zatrzymanie gry, jeżeli zauważymy nieobecnego/zlagowanego gracza.
    5. W przypadku utraty replaya na skutek wyrzucenia admina serwera należy zgłosić się do admina ligi, który podejmie odpowiednią decyzję, biorąc pod uwagę zeznania kapitanów obu drużyn.
  5. Kluby, transfery, i dodawanie nowych zawodników
    1. Kapitan każdej z drużyn biorących udział jest zobowiązany podać pełny skład swojego zespołu przed rozpoczęciem pierwszej kolejki sezonu. Skład można modyfikować dowolnie aż do ostatniego dnia przed startem.
    2. Drużyny w trakcie sezonu mogą przyjąć maksymalnie pięciu zawodników z tak zwanego wolnego transferu, czyli graczy którzy nie zagrali dotychczas żadnego spotkania w obu ligach.
      1. Kluczowe słowo to „zagrali”. Jeżeli dany gracz nie rozegrał ani sekundy w żadnym z klubów (nawet jeśli był w którymś zgłoszony), wtedy jest on traktowany jako wolny zawodnik.
      2. Mecze barażowe nie wliczają się do meczów rozegranych. Jeśli ktoś zagrał tylko w takim meczu, wciąż może wystąpić w turnieju w innym klubie.
      3. W przypadku wykorzystania limitu pięciu graczy, przyjęcie każdego kolejnego skutkuje otrzymaniem 2 punktów karnych.
    3. W razie jakiejkolwiek zmiany w składzie, proszę poinformować o tym zdarzeniu w stosownym miejscu na forum. Tylko wtedy będę mógł oficjalnie wpisać zawodnika do drużyny.
    4. Jeśli klub chce występować w rozgrywkach jako „drugi skład” innego klubu (co nie daje mu absolutnie żadnych przywilejów, poza możliwością używania wspólnego taga oraz w przyszłości oglądania połączonych statystyk), wtedy musi się dostosowywać do decyzji kapitana „pierwszego składu”. Zgoda kapitana „pierwszego składu” jest wymagana do zgłoszenia takiego ewentualnego „drugiego składu”.
  6. Pozostałe
    1. Podczas meczu nie przeszkadzamy zawodnikom drużyny przeciwnej! Używajcie teamchat’a.
    2. Wszelkie próby oszustwa po wykryciu będą surowo karane.
    3. Zakaz obrażania drugiej drużyny, głoszenia jakichkolwiek treści rasistowskich, nazistowskich oraz innych, społecznie nieakceptowalnych, pod groźbą kary.
    4. Obraza administratorów ligi będzie traktowana bardzo surowo.
    5. W sytuacjach spornych prawo głosu z administratorem ligi mają tylko kapitanowie lub ewentualnie (w przypadku nieobecności kapitana) osoba do tego wyznaczona. Nie mamy ochoty czytać spamu pochodzącego od sześciu osób.
      1. Najważniejszą osobą w klubie jest kapitan i to on powinien decydować o wszelkich decyzjach (np. czy jego drużyna zgadza się zagrać na danym serwerze).
    6. Administratorzy ligi mogą w każdym momencie wejść na dany serwer, nawet w trakcie trwania spotkania.
      1. Kick/ban admina będzie skutkował karami dla zespołu.
    7. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.
    8. Zastrzegamy sobie prawo do zmian w regulaminie w każdym momencie trwania ligi. Będziemy się jednak starali tego unikać.
    9. Ostateczny głos w każdej sytuacji zawsze będzie należał do zarządu.

    I najważniejsza zasada. GRAJCIE UCZCIWIE.

11 komentarzy

  1. Ludz napisał(a):

    Można grać na Classic Snow?

  2. Rahim napisał(a):

    Na Classic Snow są spowolnione ruchy 😉

  3. Reyosek napisał(a):

    Jak zacząć przygodę w lidze ball3d ze swoim klubem? Jak dolaczyc do I ligi?

  4. SkipPer napisał(a):

    Też mam ten problem bo też bym chciał dodać drużyne ale nwm jak ? :DDD

  5. ZolaxPl napisał(a):

    jak mozna sie zapisać do tej ligi?

  6. FreshuTV napisał(a):

    Niewim poszukaj…

Dodaj komentarz (jeśli odpowiadasz na czyjś komentarz, kliknij "Odpowiedz na ten komentarz")

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *