ball3d.pl

Oficjalne Polskie Centrum Ball 3D

Ekstraklasa, Puchar Polski, Reprezentacja

Polub naszą stronę na Facebooku
Ball 3D

Regulamin Oficjalnych Mistrzostw Polski

  1. Założenia ogólne
    1. Organizatorzy:
      1. Maniek (kontakt pośredni przez poniższe osoby)
      2. Marwid
      3. Dashie (na razie niedostępny)
      4. Woo-Cash (numer gg podany w profilu)
    2. Dozwolone mapy to: Classic, Classic Night.
    3. Format rozgrywek 3vs3.
    4. Długość jednego meczu to 8 minut.
    5. W pierwszej fazie turnieju, drużyny zostaną podzielone według osiągnięć indywidualnych trzech najlepszych graczy w zespołach. A mówiąc dokładniej, na podstawie rankingu 3v3. Jeżeli gracz posiada 5 i więcej meczów w tym rankingu, to jego punkty będą wynosić tyle, ile wynosi kolumna Elo w tabeli. Jeżeli ma mniej niż 5 meczów, to jego punkty będą równe 0.
    6. Najlepsze drużyny znajdą się w grupie A, nieco słabsze w B, jeszcze słabsze w C itd. Liczba grup zależna będzie od liczby zapisanych drużyn.
    7. Dokładna ilość miejsc w grupie oraz miejsc premiowanych awansem zostanie podana po zakończeniu zapisów.
    8. Do drugiej fazy turnieju awansują 32 drużyny. Liczba miejsc premiowanych awansem w każdej grupie zależeć będzie od siły tej grupy.
      1. Grupa A: 10 zespołów.
      2. Grupa B: 10 zespołów.
      3. Grupa C: 6 zespołów.
      4. Grupa D: 3 zespoły.
      5. Grupa E: 3 zespoły.
    9. Każda drużyna zagra z każdą 2 razy (czyli dwa mecze, mecz i rewanż, obydwa na neutralnych roomach).
    10. Zwycięstwo to 3 punkty, remis 1, a porażka 0.
    11. Kolejność, według której ustalamy pozycję w grupie, to:
      1. Zdobyte punkty
      2. Lepszy bilans bramek
      3. Więcej zdobytych goli
      4. Lepszy bilans meczów bezpośrednich
      5. Dodatkowy baraż
    12. Rozstawienia w fazie pucharowej:
      1. Koszyk 1: A1, A2, A3, B1
      2. Koszyk 2: A4, A5, A6, B2
      3. Koszyk 3: A7, A8, A9, B3
      4. Koszyk 4: A10, B4, B5, B6
      5. Koszyk 5: B7, B8, B9, C1
      6. Koszyk 6: B10, C2, C3, C4
      7. Koszyk 7: C5, C6, D1, E1
      8. Koszyk 8: D2, D3, E2, E3
      9. Rozlosowane zostaną mecze między zespołami z koszyka 1 vs zespoły z koszyka 8, następnie 2 vs 7 itd.
    13. Dwa oddane walkowery oznaczają wykluczenie drużyny z turnieju, jej mecze zostaną usunięte, a sami gracze zostaną surowo ukarani.
    14. Cały terminarz rozgrywek jest losowany na początku rozgrywek.
    15. Limit graczy w drużynie wynosi 6.
    16. W rozgrywkach mogą brać udział tylko zalogowani gracze.
  2. Rozgrywanie meczów
    1. Na mecze umawiamy się we własnym zakresie. Po prostu patrzcie, z kim macie kolejny mecz, i dogadajcie termin z kapitanem drużyny przeciwnej.
    2. Gramy od razu mecz i rewanż.
    3. Na rozegranie swojego meczu w każdej kolejce spotkań kluby będą miały siedem dni.
    4. W przypadku gdy kapitan jednej z drużyn nie odpowiada przez cztery-pięć dni, należy zgłosić ten fakt do organizatora, który podejmie odpowiednią decyzję.
    5. Kapitanowie obu drużyn nagrywają replay meczu (lub wybierają osobę odpowiedzialną za to) i po jego zakończeniu wysyłają go na adres: ball3d.liga@gmail.com. Replay jest jedynym uznawalnym dowodem, że mecz faktycznie się odbył, ale w szczególnych przypadkach administracja może także uznać mecz, z którego zostały zapisane jedynie statystyki (w postaci pliku tekstowego zapisanego z użyciem przycisku Copy to clipboard – zrzuty ekranu nie będą akceptowane). Najlepiej jednak unikać takich sytuacji.
  3. Przebieg spotkań
    1. Podczas ustalania terminu meczu kapitanowie obydwu drużyn muszą znaleźć osobę, która będzie w stanie postawić taki serwer, na którym obydwie drużyny nie będą mieć lagów.
    2. Przed każdym meczem proponuję 20-30 sekund rozgrzewki, najlepiej nagranej na replayu, aby się przekonać, czy serwer jest dobry i czy nie wymaga zmiany.
    3. Hostujący/admin musi upewnić się przed rozpoczęciem spotkania, że wszyscy gracze są gotowi do gry.
    4. Hostujący musi dać prawa admina jednemu z graczy każdej z drużyn.
    5. Jeżeli po rozpoczęciu meczu widać wyraźnie, że któryś z zawodników jest nieaktywny, wtedy taki mecz należy zrestartować.
    6. Rozpoczynanie meczu w składzie mniejszym niż trzyosobowym jest zabronione i będzie skutkowało walkowerem dla takiej drużyny.
    7. Rozpoczęcie spotkania (determinuje je pierwsze kilkanaście sekund gry) jest równoznaczne ze zgodą na rozegranie go na danym serwerze. Wtedy tylko od dobrej woli drugiej drużyny zależy, czy przychylą się do waszej prośby o przerwanie/zmianę serwera. Jeżeli nie wyrażą zgody, taki mecz musi być kontynuowany. Wyjście zawodników w takiej sytuacji, będzie traktowane jako ucieczka.
    8. W razie, gdy ping podskoczy znacząco W TRAKCIE trwania spotkania, należy zatrzymać grę (oczywiście zgodnie z punktem 4.1) i zapisać replay jako dowód. Jeżeli administrator ligi uzna, że warunki faktycznie znacznie się pogorszyły, wtedy reszta meczu zostanie dograna na innym serwerze, wybranym przez tegoż właśnie administratora.
    9. Wyjście gracza w trakcie meczu i brak jego powrotu w przeciągu 5 minut, traktowane jest jako ucieczka. W takim wypadku mecz musi być kontynuowany 3 vs 2. Jeżeli wyjdzie więcej zawodników, wtedy taka drużyna otrzymuje walkowera.
    10. Możliwa jest oczywiście zgoda drugiej drużyny na dogranie reszty takiego spotkania w innym terminie.
    11. Walkower wygląda następująco: anuluje się wszystkie bramki strzelone przez zespół ukarany, drugi zespół zachowuje swoje bramki. Jeśli po tej operacji wynik jest niższy niż 3:0, zostaje zweryfikowany na 3:0, w przeciwnym wypadku jest niezmieniany.
    12. Jeżeli w meczu weźmie udział gracz nieuprawniony, wtedy drużyna w której taki zawodnik grał, zostanie ukarana walkowerem, a kapitan poniesie konsekwencje.
    13. W razie dalszych problemów proszę o nie rozgrywanie meczu lub wstrzymanie go, jeżeli się już rozpoczął, i skontaktowanie się z Administracją turnieju.
    14. Dopóki nie pojawi się ktoś z zarządu, nie należy wznawiać meczu.
    15. W przypadku gdy żaden z administratorów nie będzie dostępny, należy zapisać replay, przesłać go na adres ball3d.liga@gmail.com i poinformować admina. Do końca danego dnia powinna zostać podjęta odpowiednia decyzja.
  4. Pauzy oraz inne przerwy
    1. Pauzę możemy włączyć tylko podczas przerwy w grze (bramka) lub przy wyraźnym jej posiadaniu.
    2. Nie należy nadużywać tej opcji. Dwie pauzy na drużynę na mecz wystarczą.
    3. Długość pauzy NIE MOŻE przekroczyć pięciu minut. Po takim czasie kapitan drużyny przeciwnej ma prawo wznowić grę, nawet jeżeli będzie to oznaczało kontynuację przy stanie 3 vs 2.
    4. Wszelkie pauzy w losowych momentach będą traktowane jako próby oszustwa i mogą być podstawą do ewentualnego powtórzenia meczu.
    5. Zmiany dozwolone są tylko podczas pauzy.
    6. Odpauzowujemy grę tylko wtedy, gdy wszyscy gracze są gotowi.
    7. Gdy któryś z graczy po wznowieniu się nie rusza, wtedy należy ponownie grę zatrzymać i na niego zaczekać. Wszelkie gole strzelone w takiej sytuacji będą anulowane po meczu.
    8. Jeżeli w trakcie spotkania kogoś zlaguje lub zacznie prosić o przerwę, wtedy drużyna przeciwna (o ile piłka jest w jej posiadaniu) ma prawo dokończyć swoją akcję i wszelkie gole, które padną w takiej sytuacji, będą golami prawidłowymi.
    9. Mile jednak widziana gra fair play, czyli zatrzymanie gry, jeżeli zauważymy nieobecnego/zlagowanego gracza.
    10. W przypadku utraty replaya na skutek wyrzucenia admina serwera należy zgłosić się do admina ligi, który podejmie odpowiednią decyzję, biorąc pod uwagę zeznania kapitanów obu drużyn.
  5. Kluby, transfery, i dodawanie nowych zawodników
    1. Kapitan każdej z drużyn biorących udział jest zobowiązany podać pełny skład swojego zespołu przed rozpoczęciem pierwszej kolejki turnieju. Skład można modyfikować dowolnie aż do ostatniego dnia przed startem.
    2. Nie ma limitu przyjmowania zawodników z tak zwanego wolnego transferu, czyli graczy którzy nie zagrali dotychczas żadnego spotkania w pucharze. Jeżeli jednak 6-osobowa drużyna chce przyjąć nowego gracza, któryś z obecnych musi zostać wypisany.
    3. Kluczowe słowo to „zagrali”. Jeżeli dany gracz nie rozegrał ani sekundy w żadnym z klubów (nawet jeśli był w którymś zgłoszony), wtedy jest on traktowany jako wolny zawodnik.
    4. Zawodników można przyjmować tylko w trzech oknach:
      1. Do startu pierwszej kolejki.
      2. W trakcie trwania szóstej kolejki, przez cały tydzień.
      3. Między fazą grupową a pucharową (długość trwania będzie podana pod koniec fazy grupowej).
    5. Przyjęcie zawodnika poza wyznaczonym oknem jest możliwe w trakcie fazy grupowej, ale wiąże się z karą 3 punktów ujemnych w tabeli. O takim transferze należy poinformować bezpośrednio któregoś z administratorów turnieju.
    6. W razie jakiejkolwiek zmiany w składzie, proszę poinformować o tym zdarzeniu w stosownym miejscu na forum. Tylko wtedy będę mógł oficjalnie wpisać zawodnika do drużyny.
    7. Jeśli klub chce występować w rozgrywkach jako „drugi skład” innego klubu (co nie daje mu absolutnie żadnych przywilejów, poza możliwością używania wspólnego taga oraz w przyszłości oglądania połączonych statystyk), wtedy musi się dostosowywać do decyzji kapitana „pierwszego składu”. Zgoda kapitana „pierwszego składu” jest wymagana do zgłoszenia takiego ewentualnego „drugiego składu”.
  6. Pozostałe
    1. Podczas meczu nie przeszkadzamy zawodnikom drużyny przeciwnej! Używajcie teamchat’a.
    2. Wszelkie próby oszustwa będą surowo karane (łącznie z możliwym banem na całą grę Ball 3D, gdyż są to Oficjalne Mistrzostwa).
    3. Zakaz obrażania drugiej drużyny, głoszenia jakichkolwiek treści rasistowskich, nazistowskich oraz innych, społecznie nieakceptowalnych, pod groźbą kary.
    4. Obraza administratorów ligi będzie traktowana bardzo surowo.
    5. W sytuacjach spornych prawo głosu z administratorem ligi mają tylko kapitanowie lub ewentualnie (w przypadku nieobecności kapitana) osoba do tego wyznaczona. Nie mamy ochoty czytać spamu pochodzącego od sześciu osób.
    6. Najważniejszą osobą w klubie jest kapitan i to on powinien decydować o wszelkich decyzjach (np. czy jego drużyna zgadza się zagrać na danym serwerze).
    7. Administratorzy ligi mogą w każdym momencie wejść na dany serwer, nawet w trakcie trwania spotkania.
    8. Kick/ban admina będzie skutkował karami dla zespołu.
    9. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.
    10. Zastrzegamy sobie prawo do zmian w regulaminie w każdym momencie trwania ligi. Będziemy się jednak starali tego unikać.
    11. Ostateczny głos w każdej sytuacji zawsze będzie należał do zarządu.
  7. Nagrody
    1. Do wygrania:
      1. 1 miejsce: 100 000 monet do podziału oraz puchar i złoty medal dla każdego zawodnika.
      2. 2 miejsce: 50 000 monet do podziału oraz srebrny medal dla każdego zawodnika.
      3. 3 miejsce: 25 000 monet do podziału oraz brązowy medal dla każdego zawodnika.
      4. 4 miejsce: 10 000 monet do podziału.
      5. Najlepszy strzelec fazy pucharowej otrzyma 10 000 monet i statuetkę.
      6. Najlepszy strzelec każdej grupy w fazie grupowej otrzyma 2 000 monet.
    2. Nagrodę otrzyma jedynie gracz, który figurował w składzie drużyny w dniu zakończenia mistrzostw.
    3. Nagrody zostaną wysłane pocztą do zawodników. Nagrody mogą otrzymać jedynie osoby mieszkające na terenie Polski.